+386 41 347 991 [email protected]

7 nasvetov za učinkovito komunikacijo na delovnem mestu

objavil/a 22. 08. 2018Osebni in profesionalni razvoj0 komentarjev

Nekatera podjetja so uspešnejša od drugih. Skrivnost, zakaj je temu tako, se v veliki meri skriva v načinu osebne komunikacije med zaposlenimi. Dobra komunikacija je namreč tista, ki ustvarja jasne cilje in natančno predstavo o njih. Poleg tega prenaša vedenja o tem, kako jih doseči, poskrbi za motivacijo in odpravlja ovire na poti do ciljev.

 

Ali ste vedeli, da izboljšaje komunikacijskih veščin doprinese k:

povečevanju učinkovitosti,

– izboljšanju odnosov v timih,

– boljšemu vodenju,

– povečevanju prodaje,

– in nenazadnje tudi k razvoju osebnostnih moči.

 

V nadaljevanju vam podajamo 7 nasvetov, s katerimi boste izboljšali svojo komunikacijo na delovnem mestu:

  1. Naj bodo naše misli jasne
    Pogosto vstopamo v komunikacijo, še preden razmislimo, kaj sploh želimo povedati, kar je velika napaka. Temelj uspešne komunikacije s sodelavci in s strankami so jasne misli, ki niso prepletene z drugimi nepotrebnimi mislimi.
  2. Premislimo kaj je pravi namen komunikacije
    O namenu komunikacije le redko zavestno razmišljamo, saj se nam zdi mnogokrat samoumeven. Vendar v vsako komunikacijo vstopamo z določenim namenom. Naš namen je lahko informirati, izraziti mnenje, vplivati na sogovornika, dobiti povratne informacije… Preden začnemo pogovor, moramo torej vedeti, kaj želimo povedati. Kako bomo drugače prenesli sogovorniku nekaj, o čemer še nam ni jasno?
  3. Upoštevajmo situacijo, v kateri poteka komunikacija
    Obljube in dogovori, sprejeti na službeni novoletni zabavi, se bodo gotovo razlikovali od tistih, ki smo jih sprejeli na ponedeljkovem sestanku. Službene zabave in neformalni izleti so lahko dober vir idej, ki jih nato realiziramo in nadgradimo v službenem okolju.
  4. Komunikacijo načrtujmo
    Predhodno načrtovan in strukturiran pogovor z delovnim timom glede novega projekta je običajno bolj učinkovit od tistega, ki poteka spontano. Zato se predhodno posvetujmo s sodelavci in strokovnjaki iz drugih področij, saj nam to razširi obzorja, obogati in pospeši razvoj naših idej.
  5. Premislimo o neverbalnih sporočilih, ki jih pošiljamo
    Nebesedna sporočila so v komunikaciji zelo pomembna, saj ključno vplivajo na njen uspeh.Zagotovimo, da bodo mimika, kretnje, glas in zunanji videz skladni s sporočilom, ki ga želimo predati sogovorniku.
  6. Sogovorniku sporočimo nekaj koristnega
    Predolgi uvodi v jedro sporočila in razlage lahko zasenčijo najpomembnejši del sporočila. Zato bodimo v komunikaciji čim bolj jedrnati in natančni. Kadar sporočilo opremimo s koristnimi informacijami in predlogi, bomo pogovor s sogovornikom naredili bolj zanimiv in sprejemljiv za nadaljnjo obravnavo.
  7. Preverjajmo razumljivost povedanega
    Pri daljši komunikaciji s sodelavcem ali stranko se večkrat prepričajmo, ali smo slišano prav razumeli ter poizvedujmo za dodatnimi informacijami in pojasnili. Pomembno je tudi, da preverimo, ali je sogovornik dobro razumel naše sporočilo. To lahko storimo tako, da bistvo večkrat ponovimo in sogovornika prosimo naj nam ponovi kar je slišal.

 

Povzeto po: Grintal, B. (2012). Izobraževalni program Znam komunicirati na delovnem mestu.

 

 

 

0 komentarjev

Pošlji komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lastna hvala se pod mizo vala

 Tako pri delu s skupinami kot s posamezniki opažam, da je večina ljudi v zadregi, ko jih povabim, da predstavijo svoje dobre lastnosti, da se pohvalijo. Pohvale kar ne gredo iz jezika, če pa že, jih spremlja neverbalna komunikacija, ki jasno nakazuje zadrego....

Talent management in ROI

 Investicije v ravnanje s talenti bistveno izboljšajo poslovne rezultate. Pregled finančnih kazalcev pri finančnih institucijah kaže, da se za 30% poveča vrednost podjetij in za 28% EPS. Za 63% se zmanjša čas managerjev potreben za administracijo in za 85% poveča...

Voditelji 21. stoletja

 Na kaj pomislite, ko slišite besedo voditelj? Morda pomislite tudi vi na nekoga, ki je samozavesten, lepo oblečen, zna dobro komunicirati, ima avtoriteto. Običajno ljudje pravijo, da si predstavljajo nekoga, ki se zna odločati, pozorno poslušati izzive zaposlenih, ki...

Stres in kaj nas žene do izgorelosti

 Zakaj v podobnih obremenilnih okoliščinah nekateri ljudje izgorevajo, drugi pa ne? Ljudje se na iste dražljaje iz okolja odzivamo zelo različno. Nekateri bodo doživeli stres, če jim bo šef rekel, naj ostanejo uro dlje na delovnem mestu, za druge bo to priznanje, da...

Pričenja se čas dopustov

Dopust je pomembna stvar. Raziskave so pokazale, da športniki dosegajo boljše rezultate, če en dan v tednu počivajo, kot če polno trenirajo prav vse dni v tednu. Enako velja tudi za delo. Da smo pri delu učinkoviti, moramo tudi počivati.   V Talents Management...

To res ni čas, da otroku govorimo, kako je šlampast

 Naša Ana Jana Šušteršič je za časnik Večer spregovorila o tem, kako se mladi odločajo o izbiri poklica in šole po devetletki. V inštitutu Talents Management med drugim namreč pomagamo posameznikom poiskati in razvijati talente in tako povečati zadovoljstvo in...

Talent – pridobljen ali prirojen?

  Peter Prevc, naraven talent ali človek, ki trdo dela? Je njegov glavni talent konstrukcija njegovega telesa, izjemna koncentracija ali izjemna motivacija? Se morda z njim trener bolj ukvarja kot z drugimi ali je on tisti, ki ga zna bolje poslušati? Človek z...

Self management ali samoupravljanje – najpomembnejša kompetenca v življenju

  Kompetenca samoupravljanja (ali ravnanja s samim seboj) je najpomembnejša kompetenca v našem življenju. Če v google translate vtipkamo besedo samoupravljanje, nam prevajalnik ponudi angleško besedo self management. Self management je temelj dobrega managementa....

Optimizem

  Martin Seligman je ugotovil, da so prodajalci, ki so bili optimisti, prodali 37% več zavarovalnih polic v prvih dveh letih dela kot pesimisti. Ugotovil je celo, da so prodajalci, ki niso opravili selekcijskega preizkusa, vendar so bili optimisti, prodali za 21%...

Kakšen vodja je boljši: samozavesten ali ozaveščen?

  Ko pomislimo na vodjo, si običajno  predstavljamo samozavestno osebo, ki verjame vase, hodi naokoli z rahlo dvignjeno brado in zna izraziti svojo voljo. Ne pomislimo na nekoga, ki razmišlja o vzrokih za svoja dejanja in o napakah, ki jih je naredil. Vsi vemo,...

Pin It on Pinterest

Share This