7 nasvetov za učinkovito komunikacijo na delovnem mestu

Nekatera podjetja so uspešnejša od drugih. Skrivnost, zakaj je temu tako, se v veliki meri skriva v načinu osebne komunikacije med zaposlenimi. Dobra komunikacija je namreč tista, ki ustvarja jasne cilje in natančno predstavo o njih. Poleg tega prenaša vedenja o tem, kako jih doseči, poskrbi za motivacijo in odpravlja ovire na poti do ciljev.
Ali ste vedeli, da izboljšaje komunikacijskih veščin doprinese k:
– povečevanju učinkovitosti,
– izboljšanju odnosov v timih,
– boljšemu vodenju,
– povečevanju prodaje,
– in nenazadnje tudi k razvoju osebnostnih moči.
V nadaljevanju vam podajamo 7 nasvetov, s katerimi boste izboljšali svojo komunikacijo na delovnem mestu:
- Naj bodo naše misli jasne
Pogosto vstopamo v komunikacijo, še preden razmislimo, kaj sploh želimo povedati, kar je velika napaka. Temelj uspešne komunikacije s sodelavci in s strankami so jasne misli, ki niso prepletene z drugimi nepotrebnimi mislimi. - Premislimo kaj je pravi namen komunikacije
O namenu komunikacije le redko zavestno razmišljamo, saj se nam zdi mnogokrat samoumeven. Vendar v vsako komunikacijo vstopamo z določenim namenom. Naš namen je lahko informirati, izraziti mnenje, vplivati na sogovornika, dobiti povratne informacije… Preden začnemo pogovor, moramo torej vedeti, kaj želimo povedati. Kako bomo drugače prenesli sogovorniku nekaj, o čemer še nam ni jasno? - Upoštevajmo situacijo, v kateri poteka komunikacija
Obljube in dogovori, sprejeti na službeni novoletni zabavi, se bodo gotovo razlikovali od tistih, ki smo jih sprejeli na ponedeljkovem sestanku. Službene zabave in neformalni izleti so lahko dober vir idej, ki jih nato realiziramo in nadgradimo v službenem okolju. - Komunikacijo načrtujmo
Predhodno načrtovan in strukturiran pogovor z delovnim timom glede novega projekta je običajno bolj učinkovit od tistega, ki poteka spontano. Zato se predhodno posvetujmo s sodelavci in strokovnjaki iz drugih področij, saj nam to razširi obzorja, obogati in pospeši razvoj naših idej. - Premislimo o neverbalnih sporočilih, ki jih pošiljamo
Nebesedna sporočila so v komunikaciji zelo pomembna, saj ključno vplivajo na njen uspeh.Zagotovimo, da bodo mimika, kretnje, glas in zunanji videz skladni s sporočilom, ki ga želimo predati sogovorniku. - Sogovorniku sporočimo nekaj koristnega
Predolgi uvodi v jedro sporočila in razlage lahko zasenčijo najpomembnejši del sporočila. Zato bodimo v komunikaciji čim bolj jedrnati in natančni. Kadar sporočilo opremimo s koristnimi informacijami in predlogi, bomo pogovor s sogovornikom naredili bolj zanimiv in sprejemljiv za nadaljnjo obravnavo. - Preverjajmo razumljivost povedanega
Pri daljši komunikaciji s sodelavcem ali stranko se večkrat prepričajmo, ali smo slišano prav razumeli ter poizvedujmo za dodatnimi informacijami in pojasnili. Pomembno je tudi, da preverimo, ali je sogovornik dobro razumel naše sporočilo. To lahko storimo tako, da bistvo večkrat ponovimo in sogovornika prosimo naj nam ponovi kar je slišal.
Povzeto po: Grintal, B. (2012). Izobraževalni program Znam komunicirati na delovnem mestu.
0 Comments