+386 41 347 991 [email protected]

Že čez pet let bo vsak četrti zaposleni v Sloveniji starejši od 55 let

objavil/a 22. 08. 2018Razvoj timov in organizacij0 komentarjev

Tako kot drugod po Evropi se tudi v Sloveniji soočamo z naraščanjem števila starejših prebivalcev in logično je, da s tem posledično narašča tudi število zaposlenih v kategoriji »starejši«. Delovna sila postaja vedno bolj generacijsko raznolika, zaradi česar se bodo vodje v prihodnosti vse bolj srečevali z vprašanji, kako uspešno motivirati in povezati različne generacije na delovnem mestu.

Zagotovo se strinjate, da če se danes dobro ozremo po našem delovnem prostoru.

Se morda sprašujete kaj lahko starejši zaposleni ponudijo svoji organizaciji? Odgovor je preprost – VELIKO.

Naj navedemo le nekaj njihovih prednosti:

  • Imajo veliko znanj, ki so jih pridobili tekom kariere ter so na splošno dobro strokovno izkušeni – so prava zakladnica znanj.
  • Pogosto delajo manj napak kot njihovi mlajši sodelavci.
  • Običajno se zavzemajo za visoko produktivnost in visoke standarde kakovosti .
  • Starejši zaposleni so med najbolj zvestimi in lojalnimi v organizaciji.
  • Pogosto so tudi bolj zanesljivi kot njihovi mlajši sodelavci.
  • Imajo višje vrednote in etična načela.
  • Imajo široko socialno mrežo, ki so jo gradili skozi dolgoletno kariero.
  • Imajo boljšo presojo, še posebej kadar gre za vprašanje varnosti .
  • Kot mentorji lahko svoja bogata znanja prenašajo na medgeneracijski ravni in tako poskrbijo, da znanje ostane v organizaciji.

Ali ste vedeli, da so bolj kot starost, izobrazba, spol in izkušnje, za uspeh na delovnem mestu pomembne sposobnosti, osebnostne lastnosti in motivacija.

Kljub prej omenjenim atributom starejših, pa večina ljudi staranje povezuje z številnimi deficiti, vendar znanstvene raziskave kažejo, da temu ni tako. Fizične sposobnosti z leti res upadajo, vendar pa mentalne sposobnosti ostajajo bolj ali manj enake. Nekatere mentalne in socialne sposobnosti pa se s starostjo celo zvišajo, s pravimi spodbudami in izzivi pa jih lahko še povečamo. 

V nadaljevanju vam predstavljamo še nekaj ukrepov, ki vam bodo v pomoč pri učinkovitem upravljanju starejših zaposlenih. Nekatere izmed njih lahko v organizaciji izvajate sami, pri drugih pa vam nudimo zunanjo pomoč.

Kadrovski razvoj:

  • Za starejše zaposlene izdelajte načrt osebnega in poklicnega razvoja
  • Razvijajte njihove mehke veščine (treningi, usposabljanja)
  • Omogočite jim osebni, poslovni ali vodstveni coaching
  • Izvajate letne razgovore, ki so prilagojeni starejšim zaposlenim
  • Poskrbite za zavzetost starejših zaposlenih

Medgeneracijsko sodelovanje:

  • Oblikujte mentorski sistem
  • Oblikujte medgeneracijske time
  • Zaposlenim omogočite kavo z vodstvom, kjer lahko predlagajo svoje predloge, spremembe

Ergonomija:

  • Prilagodite velikost pisave in jakost komunikacije
  • Zaposlenim omogočite rotacijo na delovnih mestih
  • Starejšim zaposlenim omogočite prerazporeditev na delovnih mestih, delo od doma, skrajšan delovni čas

Promocija zdravja in dobrega počutja na delovnem mestu:

  • Omogočite krajšo telovadbo na delovnem mestu
  • Nagrada spa – nagradite zaposlene za posebne dosežke z vikend paketom v termalnih zdraviliščih
  • Zaposlenim med delovnim procesom omogočite več krajših odmorov
  • Zaposlene naučite obvladovanja stresa in preprečite izgorelost
  • Poskrbite za boljšo čustveno stabilnost, motivacijo, samopodobo ter večjo osredotočenost na delovne izzive ter jim omogočite individualno svetovanje – Life coaching.

In še za zaključek. Dejstvo je, da se naši zaposleni starajo, pa čeprav si morda pred tem raje zatiskamo oči. Vendar nas bo kmalu dohitela realnost in takrat bodo uspeh želi tisti, ki bodo že danes začeli prepoznavati potenciale in značilnosti njihovih starejših zaposlenih in se jim znali tudi uspešno prilagoditi. Bodite med njimi tudi vi.

0 komentarjev

Pošlji komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Pričenja se čas dopustov

Dopust je pomembna stvar. Raziskave so pokazale, da športniki dosegajo boljše rezultate, če en dan v tednu počivajo, kot če polno trenirajo prav vse dni v tednu. Enako velja tudi za delo. Da smo pri delu učinkoviti, moramo tudi počivati.   V Talents Management...

Lastna hvala se pod mizo vala

 Tako pri delu s skupinami kot s posamezniki opažam, da je večina ljudi v zadregi, ko jih povabim, da predstavijo svoje dobre lastnosti, da se pohvalijo. Pohvale kar ne gredo iz jezika, če pa že, jih spremlja neverbalna komunikacija, ki jasno nakazuje zadrego....

To res ni čas, da otroku govorimo, kako je šlampast

 Naša Ana Jana Šušteršič je za časnik Večer spregovorila o tem, kako se mladi odločajo o izbiri poklica in šole po devetletki. V inštitutu Talents Management med drugim namreč pomagamo posameznikom poiskati in razvijati talente in tako povečati zadovoljstvo in...

Stres in kaj nas žene do izgorelosti

  Zakaj v podobnih obremenilnih okoliščinah nekateri ljudje izgorevajo, drugi pa ne? Ljudje se na iste dražljaje iz okolja odzivamo zelo različno. Nekateri bodo doživeli stres, če jim bo šef rekel, naj ostanejo uro dlje na delovnem mestu, za druge bo to...

Voditelji 21. stoletja

  Na kaj pomislite, ko slišite besedo voditelj? Morda pomislite tudi vi na nekoga, ki je samozavesten, lepo oblečen, zna dobro komunicirati, ima avtoriteto. Običajno ljudje pravijo, da si predstavljajo nekoga, ki se zna odločati, pozorno poslušati izzive...

Talent management in ROI

  Investicije v ravnanje s talenti bistveno izboljšajo poslovne rezultate. Pregled finančnih kazalcev pri finančnih institucijah kaže, da se za 30% poveča vrednost podjetij in za 28% EPS. Za 63% se zmanjša čas managerjev potreben za administracijo in za 85%...

Talent – pridobljen ali prirojen?

  Peter Prevc, naraven talent ali človek, ki trdo dela? Je njegov glavni talent konstrukcija njegovega telesa, izjemna koncentracija ali izjemna motivacija? Se morda z njim trener bolj ukvarja kot z drugimi ali je on tisti, ki ga zna bolje poslušati? Človek z...

Self management ali samoupravljanje – najpomembnejša kompetenca v življenju

  Kompetenca samoupravljanja (ali ravnanja s samim seboj) je najpomembnejša kompetenca v našem življenju. Če v google translate vtipkamo besedo samoupravljanje, nam prevajalnik ponudi angleško besedo self management. Self management je temelj dobrega managementa....

Optimizem

  Martin Seligman je ugotovil, da so prodajalci, ki so bili optimisti, prodali 37% več zavarovalnih polic v prvih dveh letih dela kot pesimisti. Ugotovil je celo, da so prodajalci, ki niso opravili selekcijskega preizkusa, vendar so bili optimisti, prodali za 21%...

Kakšen vodja je boljši: samozavesten ali ozaveščen?

  Ko pomislimo na vodjo, si običajno  predstavljamo samozavestno osebo, ki verjame vase, hodi naokoli z rahlo dvignjeno brado in zna izraziti svojo voljo. Ne pomislimo na nekoga, ki razmišlja o vzrokih za svoja dejanja in o napakah, ki jih je naredil. Vsi vemo,...

Pin It on Pinterest

Share This